zondag 2 februari 2014

Aap Jodocus en zielige Lijs

Vorig jaar bij een bezoek in Nieuwegein op de breidag  stond een stand vol met allerlei knuffels in één stuk rond gebreid. Dus een patroon uitgezocht en nu in januari eindelijk begonnen te breien. Ik ben begonnen met Lijs, gebreid van zuivere wol. Helaas vind ik mijn Lijs niet helemaal gelukt en daarom gaat zij nu als een beetje zielige Lijs door het leven. Er is nog een halve bol wol over, dus er zal ter zijner tijd een tweede versie verschijnen die ik op dunnere breipennen zal breien.

Het tweede patroon van de aap is, naar mijn eigen mening veel beter uitgevallen. De aap heet officiëel Jacobus, maar vanaf de eerste steek noemde ik hem steevast Jodocus. Dus hij gaat nu als aap Jodocus door het leven!

Lins zit aap Jodocus en rechts zit zielige Lijs

Geen opmerkingen:

Een reactie posten