woensdag 26 november 2014

Brammetje Beer

Begin van dit jaar liep ik rond op één van de beurzen op het gebied van handwerken en quilten en dan kan het gebeuren dat je zomaar geraakt wordt door iets met een heel hoog "schattigheidsgehalte". Dit overkwam mij in de stand van Gelrebloem waar een kleine beer stond met de naam Brommetje die te maken is uit een lapje stof van minimaal 45 bij 50 cm groot.
Dus het patroon gekocht en een lapje stof uitgezocht. Natuurlijk niet het ruitje of streepje, conform het voorbeeld. Het moet toch iets "eigens" zien mee te krijgen.
Dit pakketje lag al weer een paar maanden voor zich uit te staren. Dus tijdens de naailes patroondelen uit de stof geknipt, alles in de koffer gepakt en dan zou ik het wel tijdens onze ultra-all-inclusive vakantie in Turkije wel op de hand in elkaar zetten!
NIET DUS!
In de beschrijving staat dat het voor gevorderden ook op de naaimachine is te doen. Tja, nu in de eerste week van november heb ik bij Helen mijn eerste lustrum met een mon-chou taart gevierd, maar ik voel mijzelf toch nog altijd niet helemaal zo'n fantastische naaister ......
Toch maar de stoute schoenen aangetrokken en zelf heel goed lezen en kijken en zowaar heb ik op het dwars stukje van zijn mond en kont na, het hele beest zelf in elkaar kunnen zetten.
Na die vijf jaar gaat het misschien dan toch nog een keer iets worden!

Manlief vindt Brommetje geen lieve naam, dus het is nu Brammetje geworden.

Brammetje uit een gebloemd licht rood stofje
Dit is een object wat ik best nog een keer wil maken. Dus als iemand een knuffelbeer wil, stuur maar een lapje stof!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten