zaterdag 27 december 2014

Kerstquilts



De twee kerstdagen zijn alweer voorbij, maar deze twee kerstquilts had ik toch al ruim een week geleden bijna af! Hoewel ik de eerste quilt vorig jaar al als pakket gekocht had en toen nog niet eens halverwege was gekomen. Op zich was ik hier op tijd mee begonnen, echter de gouden belletjes en het oh, zo mooie goudkleurige garen heb ik zo goed opgeborgen, dat het nog steeds op deze geweldige plek ligt! Ik kan het echt niet meer vinden ..... misschien volgend jaar voor het volgende kerst project ?????
Met quilt nummer twee was ik zondag 7 december begonnen bij een kerstworkshop van Andrina in haar gezellige winkeltje in Grave. De bedoeling was om alles met de hand te appliceren, maar ik doe het liever met de machine (Sorry hoor Andrina!). Verdere "eigenwijze" afwijkingen van het voorbeeld zijn: verschillende kleuren garen gebruikt voor de applicaties, twee sokjes geen gestopt hiel- en teenstuk gegeven, zilverkleurige ophang lussen voor de sokjes en de achtergrond in een stralen patroon door gequilt.
En dan heb je de kerstquilts zover klaar en dan is het wel zo netjes en handig om er een ophang sleuf aan vast te maken .... Oeps! Als je daar in het begin geen rekening mee houdt en de hele boel al afgewerkt is, wordt dat HANDWERK! Dus dan blijft de boel een week liggen en moet er iets slims verzonnen worden ....
Dus op kerstavond heb ik nog snel even de ophangbevestiging aan de achterkant van de quilts in de vorm van driehoekjes vastgenaaid en toen kwam "het grote wachten" op de fotograaf ... Het is toch altijd wat met die mannen!

De fotograaf heeft niet alle ornamenten aan de voorzijde gefotografeerd ......
Is dat die beroemde artistieke vrijheid?

En dan hangt met kerst alles zo gezellig aan de muur en dan ben je grotendeels niet thuis! Terwijl de ogen van de vogels nog wel met de hand zijn geborduurd .....


De vogeltjes quilt
Ik hoop dat iedereen een fijne kerst heeft gehad! Op naar oud en nieuw.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten