zaterdag 18 april 2015

Winterse taferelen

Of ik ben dit keer voor de uitzondering extreem vroeg of ik ben zoals wel vaker gebeurt rijkelijk aan de late kant. Namelijk net twee quilts afgemaakt met een kerstman en eentje met een kleumende sneeuwpop. Kerst en winter laten nog even op zich wachten.
Deze quilts had ik allebei als pakketje van Annemiek gekregen om als voorbeeld voor haar stand met handwerkproducten en stoffen van Tambani te maken.
Volgens de beschrijving worden de quilts geheel met de hand geappliceerd. Ja, daar ben ik niet van of nog populairder gezegd: dat is niet mijn ding! Dus gewoon met vliesofix aan de gang; knippen, plakken door strijken en vervolgens met een kleine cordonsteek met de naaimachine (!) op de ondergrond vastgenaaid.
Als eerste de kerstman onder handen genomen:

Het enige handwerk in dit quiltje zijn de ogen en het belletje aan de muts





Niet helemaal conform het voorbeeld uitgevoerd, maar dat werd met de sneeuwman nog erger!
Als je quilt nummer één in elkaar hebt gezet, weet je natuurlijk wat je doen moet en hoef je geen beschrijving meer te lezen! Toch?
Oeps! Waar stond dat asterisk tekentje voor? Ai, schuin van draad ..... Bij mijn interpretatie van deze quilt loopt het ruitje enigszins recht, maar in het voorbeeld liep hij keurig diagonaal .... Ook een klein meetfoutje gemaakt. De oplettende kijker kan in de ondergrondlap (links) een naadje zien lopen.
Pff ...

Toch wel een vrolijke sneeuwpot
Het vogeltje in de linkeronderhoek heb ik iets enthousiaster in het beeld geplaatst en het heeft als stofje voor zijn lichaam een restje uit het kerstmanpakket gekregen. Vond ikzelf iets sprekender.

Beide pakketjes heb ik nog maar net gekregen van Annemiek. Dus als uitzondering op de regel ben ik dit keer waanzinnig vroeg!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten