zondag 11 januari 2015

Zweedse berken

Zo af en toe kom je van die dingen tegen, waarvan je dacht: "oh, ja daar was ik toen mee bezig, maar waarom heb ik dat niet afgemaakt?" Een paar weken geleden was ik op zoek naar wat chiffon zijde, om een afdruk die ik met experimentele grafiek had gemaakt wat op te kleuren. Op zich was de druk wel aardig, maar de kleuren vond ik een beetje nep over komen. Inderdaad de lapjes gekleurde chiffon gevonden, maar ook een bijna klaar werkstuk van een workshop van alweer 2 jaar geleden ...
Dus het experiment van de lap met de nog op te leuken kleuren weggelegd (hierover later meer, tenminste dat is wel de bedoeling en dan niet pas over 2 jaar!) en het af te maken werkstuk ter hand genomen.
Op 18 maart 2013 was Susan Dahlberg uit Zweden te gast bij Veltrop in Grootebroek en zij gaf daar de workshop: Schilderen met de naaimachine. Dat is precies wat zij ons leerde! Stukjes chiffon zijde, die zij speciaal uit Japan haalt, op een katoenen onderlap draperen en dan vastzetten met het vrij machinaal naaien om zo een tafereel, ontworpen door Susan, tevoorschijn te  "toveren".
Fantastisch om te doen. Ook had Susan een groot aantal van haar eigen werkstukken mee, om jezelf helemaal aan te vergapen.Voor mij echt met een "wow-factor". Bovendien was de verzorging bij Veltrop ook helemaal compleet. Lekkere soep en zeer smakelijke broodjes, echt top verzorgd!
Die dag had ik mijn werkstuk bijna klaar, op een paar takken na. Dus vandaag achter de naaimachine en de berken van wat takken voorzien. Een passe-partout eraan vast genaaid (is niet te zien op de foto van manlief) en klaar is YDéé!







Ergens boven ligt nog een ander pakketje van Susan Dahlberg met ook een landschap uit Zweden, maar dat zal wel als verrassing bij een volgende struintocht boven water komen .....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten